torsdag 17 november 2016

gestaltningsarbete vecka 3

Denna veckan har jag gått vidare till nästa projekt i mitt arbete. Har en tanke om att kalla det för "skilsmässobarnet" men jag har inte bestämt mig för något. Först och främst för att så fort jag bestämt något tidigare har jag ändrat mig och varit tvungen att "göra om".


Jag började med att måla med inspiration av en staty jag köpte på second hand. Jag vill som sagt egentligen skulptera mina egna skulpturer men som sagt i ett av mina tidigare inlägg så har jag svårt att få tag i material så som min situation ser ut just nu. Så därför säger jag återigen "man tager det man haver"...

Jag ville dela bebisansiktet i två för att visa den splittring som nu finns i många familjer och jag låter betraktaren själv avgöra vad det kan betyda. Det är svårt att inte vara övertydlig enligt mig och jag lägger upp bilder på hur skapande processen sett ut fram till idag istället.
skiss till verk.

Början på verk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar