söndag 6 november 2016

Gestaltningsarbete första veckan

Nu har första veckan på mitt gestaltiningsarbete gått, och jag har totalt missat att blogga om denna veckan.
Men bakom stängda dörrar händer det fortfarande saker och jag ska förklara ganska kortfattat hur veckan sett ut.
Efter tisdagen kände jag mig full av insperation och det kändes som att jag hade en tydlig bild av vad jag skulle göra, hur processen skulle se ut och t.o.m hur produkten skulle se ut. jag ville bara hem och sätta igång omedelbart. Jag hade dessutom redan klurat ut vad jag ville att arbetet skulle heta.
"Familjer inom och utom ramarna".
inspiration hämtad från verkstadsveckan, då jag valde en tavla utav Picasso som visade en familj det var en mamma, pappa, bebis, och apa.
Spännande familj tänkte jag.

Men som alltid, när man känner sig för säker på något så börjar man tänka om.
Från början tänkte jag göra olika familjer som antingen passade inom en ram eller utanför. Jag älskar att skulptera och bestämde mig tidigt för att använda mig av någon sort av lera, också så att verken skulle få en riktig 3d känsla och ge betraktaren en känsla av att kunna röra verket.

Men man tager det man haver...

Men med en bebis på väg så är det svårt att införskaffa sig material så jag var tvungen att tänka om. Min tanke är att göra normkritiska verk, jag ska försöka göra det trots att jag inte kan få tag i lera.
Så vad har jag hemma som jag gillar att arbeta med?
Jag älskar mitt japanska tusch och känner att ett av mina verk måste vara gjorde av det.
Sedan har jag diverse tusch pennor i olika färger och akvareller. Men dessa tror jag ännu inte att jag vill använda då jag än så länge håller fast vid min plan att alla verken ska vara svartvita.
Jag har en del oljefärger också som jag lutar åt att arbeta med

Men man börjar från början och slutar i slutet

Jag var tvungen att börja med att skissa på det första verket och testa mig fram på hur jag ville att det första verket skulle se ut. 

Första skissen av familj 1, fel datum på bilden
skiss nr. 2 familj av 1


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar